8 Moduri Practice de a produce transformarea culturală a companiei tale
Cu toții am trecut prin asta. Sentimentul de insatisfacție. Că lucrăm în organizații care ne aduc beneficii financiare, dar nu întotdeauna și personale. Și uneori ne simțim demotivați, pentru că avem un sentiment constant că trebuie să mai fie ceva dincolo de rutina zilnică. Dar când toată lumea din echipă merge în același sens, vei trăi și într-un mediu mai mulțumit și mai vibrant la locul de muncă, indiferent de poziția ocupată. Cu toate acestea, modificarea culturii organizaționale nu se va întâmpla peste noapte. Necesită răbdare, consecvență și dedicare. Orice director executiv poartă responsabilitatea principală de a promova o cultură filantropică în cadrul organizației sale. Și nu, nu ai nevoie de aprobare pentru a o produce. Ea trebuie pur și simplu să fie în ADN-ul companiei. Realist vorbind, inițierea unei schimbări în cultura unei organizații poate dura ceva timp și, mai important, necesită consecvență și persistență. Cu toate acestea, odată înțeleasă direcția este surprinzător de simplu. Iată câteva dintre cele mai bune sfaturi din arsenalul nostru:
- Link-uri inspiraționale: Transmite echipei tale povești inspiraționale din rândul ONG-urilor cu care ai vrea să lucrezi sau ca reper, ce fac alte companii în zona de CSR. Puterea exemplului motivează.
- Sesiuni scurte de training CSR în întâlnirile de echipă: Integrează sesiuni de instruire scurte în fiecare ședință de lucru cu echipa. Te poți inspira din cartea „Train Your Board and Everyone Else to Raise Money”, de Andy Robinson și Andrea Kihlstedt.
- Crearea și Implementarea unor Politici CSR clare: Elaborează politici și linii directoare clare legate de CSR, care să reflecte angajamentul companiei pentru comunitate, mediu și angajați.
- Implică Angajații: Oferă angajaților oportunități de implicare în proiecte sau activități CSR. Poate fi vorba despre voluntariat, sponsorizări sau activități de caritate în comunitate.
- Dezvoltă Parteneriate: Caută parteneriate cu organizații non-guvernamentale, organizații caritabile sau alte entități care promovează valorile sociale și de mediu care coincid cu viziunea companiei tale.
- Educație și Conștientizare: Organizează sesiuni de formare sau programe de conștientizare pentru angajați, concentrându-te pe importanța și beneficiile CSR în companie și în comunitate.
- Cere părerea echipei: Caută opinia echipei pentru cauzele în care vă puteți implica, din câteva motive foarte simple: a) vei găsi oameni încântați să se implice în cauze care cred; b) transmiți sentimentul de valoare și importanță și c) este o garanție că vă implicați în cauze etice și coerente pentru angajați.
- Sărbătorește fiecare succes: Când atingi o participare de 100% a echipei, sărbătorește! Când rata de retenție depășește 60%, sărbătorește! Poate cu o petrecere cu pizza la următoarea întâlnire de echipă sau deschizând o sticlă de șampanie. Amintește-ți să te distrezi și să ‘Sărbătorești ceea ce vrei să vezi mai mult’. (Tom Peters)
Adaugă un comentariu